5 januari 2012

No traditions today

Vaak heb ik mezelf hier gepresenteerd als iemand die dol is op tradities. Dat is eigenlijk gewoon een excuus om te zeggen dat ik niet van verandering hou.

Het ergste vind ik veranderingen in mijn krant. De Volkskrant. Het is een onhebbelijkheid van me om iedere ochtend te kijken wat voor weer het wordt die dag. Zomers weet ik dan wat de kinderen aan moeten (kunnen we blote benen, is een vraag die ons zomers bijzonder boeit) en in de andere seizoenen weet ik wanneer het regenpak in de kast kan blijven. Dat weet je om half acht nog niet. Nu heeft de afdeling opmaak, niks te beleven tussen kerst en oud en nieuw, het weerkolommetje opgeleukt. Jammer, heel jammer.

Ik heb ooit als een zure bejaarde, die ik overigens nooit hoop te worden, mijn krant daarom opgezegd. Ik had beter moeten weten. Ik kan niet tegen verandering. En hoeveel ik veranderingen in mijn krant ook haat, een hele nieuwe krant is nog veel erger!

Zelf vind ik dit best een aardige eigenschap, maar mijn huisgenoten zijn een andere mening toegedaan. Dus om te bewijzen dat het allemaal niet zo erg met mij gesteld heb ik de kerstboom NIET tot Driekoningen laten staan. Zo. Als dat geen teken van verandering is....

Ik heb zelfs nog een doosje gevouwen om mijn zelfgemaakte origami kerstkransjes in te doen. Wie doet zo iets? Iemand die begonnen is om haar verzet tegen verandering op te geven, maar tijdens het opruimen van de kerstboom plots geen zin meer heeft.

I cling to traditions. That is a good thing isn't it? Well my family seems to think that I just can't stand any change. To prove them wrong I didn't leave the christmas tree until Ephiphany (Twelfth Night), but got rid of it today. Well, how is that for a statement? I think it's a tedious thing to do, so I made another origami box to store my homemade christmas wreath in. To distract me from what I should be doing instead....

7 opmerkingen:

  1. Ik denk, Petra, dat de Volkskrant je moet inhuren om een column voor hun te schrijven. Mijn complimenten voor je schrijfstijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je ook nieuwe tradities in het leven kunt roepen is hang naar laat het bij het oude blijven absoluut niet ongezond! Maar ja als het dan moet Je zou teletekstpagina 703 als alternatief kunnen proberen. Hoe moet dat overigens met de drie koningen? Kunnen ze morgen bij jou de kerststal niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Suus Wil je wel geloven dat ik geen teletekst heb. Mijn televisie is van het merk Nokia, lang voordat ze in mobieltjes gingen doen. Kan vast ook online. Ga ik even bekijken. Enne: de kerststal staat nog! Ben niet gek...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ suus Oh, ha ha, dat is het weer! (Ik dacht iets over nieuwe tradities.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan wel gezien worden als een goed begin toch?

    Ps; wat een leuke tutorials heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze kerstboom ging er dit keer voor het eerst sinds jaaaaaaren ook al vroeg uit, het stalletje is wel blijven staan tot vandaag. Ik heb zelfs voor school doosjes gemaakt voor Drie Koningen. Als je wilt kun je dat op mijn weblog lezen: www.mevrouwpardoes.blogspot.com
    Enne, het is helemaal niet erg als je niet van verandering houdt, alleen soms wat lastig :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nice box and I love those red and white stars (made with strings?). I should get of our Christmas-decoration too...

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.