22 maart 2012

Easter origami




De paastak is toch een beetje het zielige broertje van de kerstboom. Wij hebben op zolder geen doos met paasspullen en grosieren ook  niet echt in Paastradities. Nou ja, de Matthaus Passion natuurlijk, maar die hoort strikt genomen niet bij Pasen maar bij de lijdenstijd daarvoor. En wie heeft  tradities nodig als 'ie de Matthaus heeft?

Goed, de paastak. De bloemenman neemt ze ook niet voor niks mee naar de markt en ik ben de lulligste niet. Ooit naaide ik vogeltjes voor in de tak, maar die zijn gerecycleerd in een kraamcadeautje. Best een goed idee om dat weer eens te doen, maar nu even niet. Origami dus.


De kuikentjes maakte ik aan de hand van deze tutorial en klik hier om te zien hoe je de paashaasjes, of konijntjes maakt.

I made some origami easter decorations, although decorating for Easter is not a big thing overhere. We don't have much traditions as it comes to Easter. Matthew's Passion from Bach might be the biggest tradition of all. And who needs more anyway? The little chicken I made from this tutorial and click here for the bunnies.

7 opmerkingen:

  1. Hey wat goed, ik was al even inspiratieloos omtrent de takversiering van dit jaar, maar nu weet ik het: origami!
    Dank!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke papiertjes heb je gebruikt voor de konijntjes!
    Staat gezellig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige paashaasjes, en hele mooie papiertjes, dank voor de linkjes! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren heb je gebruikt ! Origami, lang geleden. Het blijft leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die paashaasjes. Bedankt! nu weet ik wat er in mijn takken mag wonen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.