17 maart 2012

Raising a Barn for a Builder



De log cabin quilt voor Casper is af. Het feit dat ik de afgelopen week, aan huis, of preciezer: aan de bank gekluisterd was heeft het proces wel een stuk versneld. Handgequilt, geheel. (En dan noemt de fysiotherapeut mij een rouwdouwer....)

Net als kinderen en boten geef je quilts ook een naam. Dit zeer traditionele patroon heet 'barn raising', an sich al een zeer geschikte naam voor de toekomstige eigenaar. Huttenbouwer, architect in spe. En, maar dat terzijde, een vlaggenliefhebber. De Australische vlag kreeg hij van zijn beste vriend die naar Perth emigreerde en de Amerikaanse namen wij voor hem mee uit New York.

Stuck to couch, that's what I am. My back has chosen his own despicable path once more and there's not much left to do than some good oldfashioned slow crafting. Last week I handquilted the logcabin quilt I patched months ago and today I finished it. Barn raising, as this traditional way of putting the blocks together is called, is in itself already a good name, fitting to the recipient of the quilt. Casper, our builder, architect to be. And, as you can see, a flag lover. The Australian was a gift from his best friend, who emigrated to Perth, way down under and we brought the American flag from New York. 


9 opmerkingen:

  1. prachtig gemaakt! Petje af, ik heb daar (nog) geen geduld voor.
    Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik durf me er niet aan wagen, ik denk ook dat ik niet genoeg geduld heb. Ook vervelend je rug, gelukkig is er niets mis met die geweldige hersenspinsels van je en met handen die alles in goede banen leiden, top!
    Veel beterschap met je rug, ik duim. Liefs Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow- a wonderful quilt! That must have been a lot of work... I would love to make one myself one day.
    I hope your back problem is getting better.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb je blog net ontdekt dank zij u reactie op eloleo, ik lees je graag, merci

    Clementine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en ik vind het prachtig wat je maakt

    clementine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, ik vind het kunnen quilten zo knap. Een staaltje precissiewerk en geduld, iets wat mij mij af en toe ontbreekt.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.