16 mei 2012

Fabric Alteration, Try Out


Graag steek ik zo af en toe mijn licht op bij Annekata. Een tijdje geleden was zij in de ban van stofverandering. Denk aan smocken, vouwen en gaten erin knippen. Via Annekata kwam ik hier terecht en zoiets wilde ik zelf ook eens proberen. Een soort smocken 'light'. Dit bedacht ik gisteravond om tien uur en dit was de enige gestreepte stof die ik had. Net genoeg voor een klein etuitje.

I love reading Annekata's blog. A while ago she was busy with fabric manipulation. Think smocking, cutting, folding, whatever. Through her blog I found these examples and I knew immediately I would try that myself and so I did. I didn't have more striped fabric than this candystripe strip, just enough to sew a little a pouch out of it.

4 opmerkingen:

  1. Wow wat een schitterend effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://projectsbyjess.blogspot.com/2012/05/ombre-pleated-pillow-cover.html
    Kijk eens hier, ook een speciaal effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like the look if it! A nice idea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow! something to try out one day! love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.