21 september 2012

Circus and maths

Misschien had u al die tijd de indruk dat ik een wiskundemeisje was. Ik zou niet weten waarom, mijn blog geeft niet veel aanleiding om dat over mij te denken, maar soms heb je een beeld van iemand. Lezers die denken dat ik een wiskundemeisje ben, en graag in die veronderstelling willen blijven, moeten hier niet verder lezen.

Ik moet u namelijk iets bekennen. Ik heb driehoeksangst en paralellogramfobie. Niet handig voor een quilter.  Tijd voor therapie dus, ofwel een half square triangle quilt. Dat is natuurlijk eigenlijk de boel bedotten. Eerst snij je vierkanten en vervolgens halveer je die over de diagonaal (toch een wiskundemeisje?).  Ik heb de top gequilt met perlé garen dat veel dikker is dan het normale quiltgaren en een mooi effect geeft. De achterkant is heb ik in hetzelfde patroon doorgepit met datzelfde garen. Ik omdat ik niet van mini quilts houd, heb ik er een kussenhoes van gemaakt.

En kom; 'circus in town', zoals ik het quiltje heb genoemd, klinkt een stuk beter dan half square triangle quilt.

I have this fear of triangles. Not very convenient for a quilter. I decided to get some therapy, better known as 'half square triangle quilt'. I quilted the top (as wel as the wholecloth back) with perlé yarn. The colors reminded me of these vintage circus girls

5 opmerkingen:

  1. Dat is een pittig kussen geworden zeg! Volgens mij ben je wel over je driehoekangst heen.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, circus daar val ik gewoon voor!
    Prachtig gedaan, ook de achterkant kan je gezellig als voorkant gebruiken. Ik heb hier veel bewondering voor, en het kriebelde al lang maar ik had schrik om stofjes te verpesten of het project gewoon te laten liggen. Ik heb dus mijn eerste stappen gezet in patch-work dan met verschillende stukjes jeans (gerecycleerd) en eerlijk, ik vond het zalig, het smaakt naar meer en zeker als ik dit zie, echt top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pràchtig kussen, wiskunde-oefeningen meer dan waard ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.