2 september 2012

Getting ready for autumn with almonds and wool


In de vakantie plukten we amandelen. Amandelen die ruiken zoals amandelolie, bedwelmend. De smaak viel een beetje tegen. Misschien moeten ze daarvoor eerst drogen? In de hoes van mijn fototoestel bleven een paar verdwaalde amandelen achter die nu ontzettend decoratief liggen te zijn in een japans schaaltje. 

Mijn oog viel op het vale blauw in combinatie met amandelbruin.  Nu wil het geval dat ik hier massa's wolstalen heb hangen. Friends in right places, you know.  Er pasten vier lapjes van 16x16cm uit een staal. Allemaal prachtig Italiaans wollen kamgaren, bedoeld voor herenkostuums. Tot nu toe heb ik er tachtig gesneden en er is meer 'where that came from', kortom: de quilthemel!

In Italy we picked almonds. They smelled heavenly, like essential oil. Their taste however was a bit disappointing, maybe they have to dry first? Now the almonds are being very decorative in this tiny Japanese bowl. 
The color combination of pale blue and amandelbrown struck my eye. I happen to have a lot of woolen samples in my stack. Friends in right places, you know. I cut 4 16x16cm from each sample, which made eighty so far, and there's more where that came from. All of them are of the finest Italian quality! Plain quilter's heaven!   

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stof, en dan nog wol ook!
    Mocht je ooit iets weg doen, dan hou ik me aanbevolen voor de dekentjes die ik maak voor Ethiopie (zie mijn blog mevrouwpardoes.blogspot.com). Ik ben heel benieuwd wat je ermee gaat doen! ik snij altijd vierkantjes van 15 x 15 van allerlei katoenen lapjes, het hele jaar door. In de winter heb ik altijd veel zin om dekens te naaien en rollen ze onder mijn naaimachine vandaan. Het begint nu, met dat prachtige herfstweer, alweer te kriebelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om naar te kijken!!
    dank je!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat gaat vast heel mooi worden, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :) Yes, we found almonds as well! But ours were delicious!
    I love blue and brown, it looks just perfect! Funny that we've posted both about almonds at the same time :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You can eat the almonds like this- but we are more used to eat them dry (that's how you buy them most probably in the shop). I the love almonds we grow here... The colours of the fabric look very nice and cozy... I look forward to read what you made out of them.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.