22 september 2012

Knitting, really?



Het moet begin jaren tachtig geweest zijn, of misschien zelfs wel eind jaren zeventig dat ik voor het laatst breinaalden vastgehouden heb. Dat is dan ook meteen hoe ver ik ooit gekomen ben. Klasgenoten breiden afschuwelijke truien, maar daar heb ik me altijd verre van gehouden. Jammer jongens, niet alle mode komt terug.

Ik heb breien sindsdien het toppunt van truttigheid gevonden, maar sinds Ravelry en de terugkeer van prachtige echte wol, kom ik langzaam op mijn schreden terug. Bovendien is breien een stuk socialer dan in je uppie boven zitten naaien. Toen ik in Haarlem deze prachtige wolwinkel vond, hoefde ik ook niet lang meer na te denken.

Opzetten kon ik nog en een dubbele gerstekorrel ging ook nog wel lukken. Daar houdt mijn stekencompendium ook wel op. Een sjaal gaat het worden. Een beter beginnersproject is er immers niet. Ik zal u op de hoogte houden.


Knitting, it must have been in the early eighties, or even the late seventies since I've been holding a pair of knitting needles. I never finished a sweater though. But lately all you guys are very much into Ravelry and besides that, I long for some crafting that allowes me to be a bit more socially involved. I ran into a wool shop in Haarlem and discovered an amazing collection. 

I still knew how to cast on and decided on a very simple 'moss stitch' shawl. I will keep you posted on how I'm doing with it. 

5 opmerkingen:

  1. Oei met die mooie Manos gaat dat een pracht sjaal worden! Succes!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Petra, wat een prachtig wolletje heb je gevonden. Veel succes met je sjaal, komt vast helemaal goed!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat mooi!! Ik vind breien zo'n gedoe met die twee lange naalden, ik zit er niet lekker mee, maar misschien bedenk ik me nog eens..... Succes, benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. beautiful yarn! I started to knit again too- only very simple things though. It is just so much more social and I can do it wherever I want. Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig mooie kleur, 'k moest ook maar weer eens beginnen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.