14 september 2012

Pinterest Project


Pinterest wordt door iedereen luid bejubeld, en terecht. Ook ik pin me suf, opdat wij niet vergeten. Maar uiteindelijk is die hele pinnelarij natuurlijk begonnen om de inspiratie, die tot een wezenlijk project zou moeten leiden. Elisanna riep de "pin per week" al in het leven, maar dat is mij een iets te ambitieus plan.

Mijn nieuwe handtas vroeg om handtashulpjes, ter voorkoming van de rotzooi zoals in mijn oude handtas. En als mijn nieuwe handtas iets vraagt, wie ben ik om niet te luisteren? Ik maakte de 'zippered pouch with a gusset' van How About Orange (die 'em weer zag bij Craft Passion) Geen flauw idee hoe de gusset in het Nederlands heet, maar ik ben er wel weg van. Man, wat een ruimte in zo'n klein beursje! Voortaan heb ik altijd alle bibliotheekpassen, museumjaarkaart (van het goede jaar), klantenkaarten en al die andere passen die mijn gewone portomonnee te dik maken, voorhanden.


Mijn nieuwe handtas sloeg een beetje door toen er ook nog om een pasje voor de spaarkaarten werd gevraagd, maar ik ben een toegeeflijke eigenaar. Spaarkaarten heb ik nog maar zeer recent. In tegenstelling tot onze vermeende volksaard huldig ik al jarenlang het principe 'gratis bestaat niet en goedkoop is verdacht'.

Toch spaar ik ineens glazen bij de Hema, stempels bij Sissy Boy en laat ik de schoenenwinkel in het dorp telkens een nieuwe kaart aanrukken bij een volgende schoenenaankoop. Toen ik vervolgens al die rondslingerende groene kaartjes in fruitmand, keukenla en pianoboeken eens bij elkaar ging leggen, leidde dat zomaar tot dertig euro korting op nieuwe kinderschoenen. Dertig euro, dat is serieus geld. En wat betreft die glazen; het lijkt wel of we hier wekelijks twee joodse bruiloften verzorgen. Vandaar.

Pinterest should not only lead to pinning inspirational stuff, but also to actually making them. My new purse could use some organizing items for cards and such. I made the zippered pouch with a gusset as seen on How About Orange (who saw it at Craft Passion by the way). I gave my own folksy touch to it. 

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig geschreven blog. Knap hoor als je niet alleen iets moois kunt creeeren maar er ook zo leuk bij kan vertellen. Top, Petra.
    Fijn weekend, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn prachtig! deze 'gusset' staat ook nog op mijn to-do-lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. altijd respect voor mensen die zo'n projectje zo mooi kunnen afwerken met borduursels en applicaties. ze zijn allebei prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind je borduursels zoooo mooi!
    de tasjes ook hoor!
    Maar die borduursels van jou blijven door mijn hoofd spoken. ik denk dat je er ooit een keer een variatie op gaat zien,als je dat niet erg vind?
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo hoort het te gaan met inspiratie, toch? Ben benieuwd, Else!

      Verwijderen
  5. super tof!
    Ik "pin" nog steeds volop, en maak nog weinig van mijn pinboard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb ik ook gepind en wil ik ook zeker eens uitproberen ! Echt mooitjes bij jou !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben het met iedereen eens, maar in het bijzonder met Wieke. Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O moooooooooooi. Die ga ik ook pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.