29 september 2012

Poems and Prints

In de nacht van 28 op 29 september sloten kunstenaar Willem Snitker en dichter/journalist John Schoorl zich op bij boekhandel Blokker. Een nacht lang improviseerden zij, de kunstenaar met zijn drukken en de dichter met zijn poëzie. 

Als trouwe klant van deze boekhandel had ik hierover gelezen in de nieuwsbrief, maar er verder niet meer aan gedacht. Toen ik vandaag langsliep en mijn oog op Charlotte Dematons' Nederland viel en er even in bladerde, trof ik daar twee printen aan die Willem Snitker daar als verrassing voor de koper had ingestopt. Hoewel ik van plan was dit boek volgende week, tijdens ons traditionele kinderboekenweek uitje te kopen, aarzelde ik natuurlijk geen moment meer. 

In de begeleidende brief vroeg Willem Snitker mij mijn waardering per mail te blijken, maar ik vond het ook leuk genoeg om met u te delen. Twee prenten zijn mogelijk meer dan de bedoeling van de kunstenaar was, maar de eigenaar van de boekhandel vond dat het lot nu eenmaal zo beslist had.



Beste meneer Snitker, ik vind uw prenten prachtig. Krachtige, doch sierlijke vrouwenlichamen. Ze zullen een mooi plekje bij ons krijgen. Ik hoop dat de andere tien prenten ook zo goed terecht komen. Voor wie dit ook zo prachtig vindt, de printen en gedichten die tijdens de nacht gemaakt zijn,  zijn verkrijgbaar bij boekhandel Blokker. 

A poet and a artist locked themselves in at the local bookshop and made prints and poems all night long. As a surprise, Willem Snitker, put twelve of his prints randomly in some books. As I was browsing around, I found the prints in a book (which I was interested in anyway) and I, off course, immediatly bought it. I was so happy. They are powerfull prints in a bold color. We will cherish them for sure!

3 opmerkingen:

  1. Dat is echt een hele mooie verrassing in een geweldig boek! Gefeliciteerd!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie verrassing ! Leuk idee ook van meneer Snitker. Het nieuwe boek van Charlotte... volgende week is ie ook de mijne ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze zijn zeker goed terecht gekomen, geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.