19 oktober 2012

Reputation ruined.

Een paar weken terug liet ik hier de wol zien die ik in een impulsieve bui kocht. Het leek me wel wat om 's avonds op de bank met tikkende pennen te breien. En dat was het ook. Ik had niet voorzien dat het nog zeer heftige reacties zou oproepen. De man van mijn beste vriendin sprak de hilarische -althans ik mag aannemen dat ze met dat sentiment zijn uitgesproken- woorden: "Als jij ook gaat zitten breien, ga ik bij je weg".
Geen zorgen, mijn liefje is er nog...

Nou is breien ook wel ontzettend tuttig, om van haken nog maar te zwijgen. Dat deed ik trouwens ook. Haken, niet zwijgen. Ik haakte een randje langs de kanten omdat het anders ook maar gewoon een lange gebreide lap was. En nu is 'ie af. Ik zal het nog missen, het breien. 

I finished my shawl in much less time than I would have expected. Although the kind of corny reputation of knitting I really enjoyed sitting at the couch at night and let the needles tick. The reputation of crochet is even worse, at least in my opinion, but I did it anyway. I crocheted the whole edge. Who cares about reputation anyway. Although, apparently my best friend's husband does, he acclaimed to leave his wife whenever he finds her knitting.... Hilarious!



10 opmerkingen:

  1. jij bent echt van alle markten thuis!
    Knap en heerlijk warm lijkt me ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!
    en gewoon lekker breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha,ha, die mannen hebben gewoon niet in de gaten dat breien ontzettend hip is tegenwoordig(of zijn ze een beetje bang voor hippe vrouwen?).
    Ik vind je sjaal mooi geworden hoor! (dapper om zo'n grote lap te breien, heb er zelf niet zoveel geduld voor....)
    Fijn weekend.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw super geslaagd!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zo een warme winterkleur, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha,
    het lijkt mijn man wel, die vind het ook niks dat ik haak.
    Dat kan ik beter gaan doen als ik tachtg ben volgens hem.
    Jammer voor hem want ik ben niet te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A wonderful shawl! I love the colour. And guess what- I also started to sit on the sofa in the evening and knit! :o) Happy knitting and crocheting!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. You know what? The colour reminds me of raspberry ice cream :o)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.