26 oktober 2012

The hunt

Het is herfstvakantie, altijd een lekkere rommel-maar-raak vakantie. Hoewel ik een lang weekend New York bijzonder warm aanbevolen heb bij mijn wederhelft, bleven wij gewoon thuis. Tallina van den Hoed, kookschrijver bij de Volkskrant, etaleerde eerder deze week haar afschuw van stoeiende kinderen in hopen blad, maar wij houden daar wel van. Zij bracht haar herfstvakantie door in een all-inclusive oord. Dat komt dan weer heel dicht in de buurt van mijn idee van de hel.

De Kennemerduinen liggen hier om de hoek en daar gingen wij op jacht. Dat ziet er overigens heel vriendelijk uit.







Valentijn vond de hoofdprijs. De koningin van het herfstbos, de hoofdprijs van onze jacht. 'Eat your heart out Tallina'. 

En er was meer. Zij weet alles van hun namen en eetbaarheid, wij bewonderen alleen. En we hebben een stinkzwam laten ontploffen. Ik heb geen idee of ik daar allerlei natuurgenieterswetten mee overtreed, maar wij wonnen dikke bonuspunten bij de kinderen ("Ieuw...")  en dat is natuurlijk ook wat waard!



Thuis aten we pasta met paddestoelen. Nee joh, gewoon uit een plastic bak van de supermarkt. Seizoensmelange heet dat dan. En Tallina schrijft overigens best aardige stukjes, hoewel de woorden "gekruide tofublokjes" net iets te vaak vallen. 

 Autumn break. We took some time to do autumny things like hunting for mushrooms. Just to admire though, although it was nice to impress the children by letting these stinky ones explode! Finding the fly amanita (the red one with white spots on it) is like winning the lottery. Is that someting typically Dutch, I wonder? Please let me know! Isn't this the best way to spend your Autumn break?

5 opmerkingen:

  1. Niets typisch Dutch, ook Belgisch hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan hoop ik maar voor Tallina dat het oord ook inclusief veel gekruide tofublokjes is, vermaken wij ons wel met de kinderen in het bos. Doordat jij die boleet hebt laten ontploffen, hielp je hem verspreiden: volgend jaar nog meer boleten. Je hebt ook de rose russula gevonden en het kleverig koraalzwammetje (die oranje vlammetjes), hoe die witten heten weer ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom je nog even kijken op mijn blog, daar staat een 'kadootje' op je te wachten.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.