4 maart 2013

Aanschouwelijk onderwijs






"Ach, een poes", zei mijn man met nauwelijks verholen desinteresse. Ongeveer zoals ik reageer als hij vertelt hoe hij de trainingsopbouw naar de halve marathon doet. Het delen van interesses als bijdrage aan een goede relatie wordt schromelijk overdreven. Met 'ach','hmm', en 'ja hoor' kom je ook een eind.

"Nee snoes, dit is een poes". Of eigenlijk is het een kater. Kareltje Kater, op zoek naar kattenkwaad. Een beetje aanschouwelijk onderwijs kan hier blijkbaar geen kwaad. Je wilt natuurlijk niet dat je wederhelft op een goede dag wortels staat te voeren aan Felix.




"Oh, a cat", my husband didn't even try to hide not being interested. Quit like my reaction when he's telling me about training for a marathon. Sharing the same fields of interests is highly overated. 'Hmm', 'sure' and 'yes dear' can work wonders for a good relationship. I thought it was kind of urgent though to show my husband the difference between the alleged cat (a bunny, see up above) and a real cat. You don't want to find your husband feeding carrots to the cat, would you?

7 opmerkingen:

  1. Oooo, zo mooi!
    Ga je nog even op mijn blog kijken? Daar ligt nog iets te wachten op jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die onderste...ik ben verliefd! (niet dat die andere niet leuk is hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) beestig!
    Herkenbaar de reactie van je man, hier zegt hij soms ook wat om er van af te zijn, slaat dan nergens op, waardoor ik nog meer ga twijfelen aan mijn maaksels. En omgekeerd antwoord ik ook wel eens met ja terwijl hij liever nee hoort of omgekeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ferm. In geen honderd jaar kan ik zoiets maken, maar ik kan wel de doosjes vouwen waarin ze liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig ! Ook hier een welgemeende desinteresse in elkaars hobby. Hij: ik ga morgen fietsen en aansluitend hardlopen, dan overmorgen zwemmen en... (training voor een zoveelste deel triathlon) Ik: bij 'fietsen' was ik al afgehaakt dus ik zeg; 'oké'. Andersom... Ik: kijk eens wat ik heb gemaakt !!! Hij:'leuk hoor'.
    Tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whoahahahaha, heel herkenbaar. Mijn partner is net zo enthousiast (en andersom ook).

    Ik vind ze in ieder geval geweldig (en ook de verpakking).

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.