31 mei 2013

Zoek de verschillen

Heb je dat zelfgemaakt? Dat is een vraag die nogal eens aan mij wordt gesteld. Ik heb dan altijd de neiging om te vragen: "Hoezo?". En dat doe ik met een licht argwanende ondertoon. Want hoewel ik zelfmaken heel leuk vind, hoef je het niet van een afstand te kunnen zien.


Nu heeft deze tas weinig nodig. Nani Ito, de ontwerpster van de Nani Iro stoffen, heeft al het werk feitelijk al gedaan. Deze stof kun je alleen maar verpesten met mooi-naaierij. Ik maakte dus een basic tas. Very basic, al deed ik wel een heel kek zakje aan de binnenkant.Dat geel wat u ziet is neon, of fluo zoals de Belgen het zo mooi zeggen. Een ingenaaid zakje met tja-hoe-heet-dat-eigenlijk- op de hoeken.


Maar toen de tas af was ademde het toch 'zelfgemaakt'. 'De zuster van' indachtig toog ik naar de schoenmaker. Ik vroeg of hij een paar rivetten in mijn tas kon slaan. Hij keek me aan, blanco. Rivetten? Nooit van gehoord. Lang leve de iPhone. Ik liet wat voorbeelden zien van de voornoemde zuster, in gedachten door mij ook wel de rivettenkoningin genoemd, en toen wist hij wat ik bedoelde. Nagels noemde hij het. Misschien hebben we hier weer een Vlaams-Nederlandse spraakverwarring. Neon-fluo, rivetten-nagels. Het is dat de Belgische wegen van zo'n beroerde kwaliteit zijn, anders wist ik het wel.



Morgen geef ik de tas weg. Zo gaat dat nou altijd. Maak je wat moois, geef je het weg. Ach, het is zaliger.... Enfin, u begrijpt het wel.

8 opmerkingen:

  1. 'Rivettenkoningin' wat een titel! Ik ben eerder een rivetten, ahum excuseer, 'nagelprobeerster'.
    Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, is dat het een pracht van een tas is! Ik zou hem met spijt in het hart weggeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zolang ze je uiteindelijk maar geven wat je wilt he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kek zakje is dan weer nieuw voor ons Belgen ( voor mij dan toch :))
    De Belgische wegen en het rammelen van je auto is dan weer heel vertrouwd, als we de grens oversteken wordt mijn auto altijd zen :)
    Prachtige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beeldschoon! Mijn hart sprong even op toen ik las dat je 'm weg ging geven: een give away? Ik zag mezelf al met die mooie tas. Maar mijn hart las te snel. Wat zal degene die hem krijgt gelukkig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, die tas. De ontvanger zal in zijn/haar nopjes zijn, ongetwijfeld!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by. You make my day by leaving a comment.